Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9427
Tytuł: Konotacja w społecznym i medialnym konstruowaniu rzeczywistości
Autor: Kajfosz, Jan
Słowa kluczowe: Konotacja; Connotation; Konstruktywizm Społeczny; Cultural Semiotics; Analiza Dyskursu; Social Construction of Reality; Semiotyka; Social Constructivism; Roland Barthes; Mythologies; Dyskursywny Obraz Świata; Esencjalizm Językowy
Data wydania: 2018
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Źródło: M. Dziekanowska, M. Wójcicka (red.), "Kultura jako komunikacja" (S. 113-127). Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Nr Serii/Raportu: Tradycja dla współczesności. Ciągłość i zmiana;Tom 12
Abstrakt: The author deals with the question of growing importance of commonly shared con- notations, which is a response on growing role of slogans, catchwords and icons in new media communication practices. Commonly shared connotations can provide necessary contexts to elliptical statements. This means the growing importance of mythologies in the sense of Roland Barthes within the contemporary public spheres. Connotations are axiologically characterised accompanying meanings, which in a spontaneous experience syncretically pass into the sign and even ‚absorb’ it. In Barthes’ understanding, mythical thinking is characterised by control of the connotative content (the unobjectified value-bearing associations) over phenomena. The author focuses on connotation as a figure of myth on account of its ability to create a clear, easily legible, obvious world. Connotation, employed instrumentally, is able to legitimize literally everything.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9427
ISBN: 978-83-227-9132-5
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kajfosz_Konotacja_w_spolecznym_i_medialnym_konstruowaniu_rzeczywistosci.pdf654,37 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons