Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23334
Tytuł: Pamięć społeczna z perspektywy edukacji regionalnej. Analiza doświadczenia biograficznego białostoczan pochodzenia polskiego i żydowskiego urodzonych przed II wojną światową. Studium porównawcze pamięci społecznej licealistów z Polski i Izraela - recenzja
Autor: Szafrańska, Anna
Słowa kluczowe: recenzja; Joanna Sacharczuk; pamięć społeczna; edukacja regionalna; dziedzictwo kulturowe; Polska; Izrael; badania
Data wydania: 2022
Źródło: "Edukacja Międzykulturowa" Nr 1 (2022), s. 199-203
Abstrakt: "Monografia to pokłosie projektu edukacyjno-badawczego realizowanego z licealistami z Polski i Izraela. Całość została podzielona na cztery główne części. Pierwsza to część teoretyczna, na którą składa się osiem powiązanych z sobą tematycznie podrozdziałów. Część druga zawiera założenia metodologiczne badań własnych nad pamięcią społeczną. W trzeciej zostały zawarte wnioski z badań własnych, a całość zamyka część czwarta, w której Autorka przedstawia wnioski końcowe i przesłanki edukacyjne. Z pewnością opracowanie przyczynia się do międzygeneracyjnego przekazu dziedzictwa kulturowego, pozwala zrozumieć przeszłość i lepiej odczytać teraźniejszość. Może zatem stanowić podstawę do budowania przyszłości. Jak pisze Joanna Sacharczuk: „Zadaniem przekazu międzypokoleniowego jest przejęcie odpowiedzialności nie za to, co było, ale za to, co będzie w przyszłości” (Sacharczuk, 2020, s. 55)." (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23334
DOI: 10.15804/em.2022.01.13
ISSN: 2299-4106
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szafranska_Joanna_Sacharczuk_Pamiec_spoleczna_z_perspektywy_edukacji_regionalnej.pdf381,3 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons