http://hdl.handle.net/20.500.12128/21635
Tytuł: | Film jako narzędzie w nauczaniu : propozycja wykorzystania filmu Antwone Fisher do oceny rzeczywistości prezentowanej na szklanym ekranie |
Autor: | Guzy, Anna |
Słowa kluczowe: | film dydaktyczny; "Antwone Fisher"; film w nauczaniu literacko-kulturowym |
Data wydania: | 2018 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | K. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik-Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 331- 342). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Doniesienia z badań mówiące o kompetencjach nauczycieli do pracy z filmem są niejednoznaczne. Jedne raporty wskazują, że nauczyciele nie są przygotowani do pracy z dziełem filmowym, inne zaś sugerują właściwe ich przygotowanie merytoryczne. Warto podkreślić, że „wśród audiowizualnych środków dydaktycznych film zajmuje niewątpliwie pozycję wyjątkową”, dlatego też stosowanie filmu w dydaktyce może przynieść wiele korzyści. Film może być narzędziem pomocnym w kształtowaniu postaw i zachowań, uczyć, wychowywać, ilustrować rozmaite zjawiska, dostarczać wielu emocji, rozwijać i stymulować funkcje poznawcze i wiele innych. [fragm. tekstu] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/21635 |
ISBN: | 978-83-226-3308-3 978-83-226-3309-0 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Guzy_Film_jako_narzedzie_w_nauczaniu_propozycja_wykorzystania_filmu.pdf | 526,46 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons