Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21635
Tytuł: Film jako narzędzie w nauczaniu : propozycja wykorzystania filmu Antwone Fisher do oceny rzeczywistości prezentowanej na szklanym ekranie
Autor: Guzy, Anna
Słowa kluczowe: film dydaktyczny; "Antwone Fisher"; film w nauczaniu literacko-kulturowym
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: K. Jędrych, D. Krzyżyk, M. Ochwat, M. Wójcik-Dudek (red.), "Przestrzenie spotkania : tom dedykowany Profesor Ewie Jaskółowej w czterdziestolecie pracy naukowej i dydaktycznej" (S. 331- 342). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Doniesienia z badań mówiące o kompetencjach nauczycieli do pracy z filmem są niejednoznaczne. Jedne raporty wskazują, że nauczyciele nie są przygotowani do pracy z dziełem filmowym, inne zaś sugerują właściwe ich przygotowanie merytoryczne. Warto podkreślić, że „wśród audiowizualnych środków dydaktycznych film zajmuje niewątpliwie pozycję wyjątkową”, dlatego też stosowanie filmu w dydaktyce może przynieść wiele korzyści. Film może być narzędziem pomocnym w kształtowaniu postaw i zachowań, uczyć, wychowywać, ilustrować rozmaite zjawiska, dostarczać wielu emocji, rozwijać i stymulować funkcje poznawcze i wiele innych. [fragm. tekstu]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/21635
ISBN: 978-83-226-3308-3
978-83-226-3309-0
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Guzy_Film_jako_narzedzie_w_nauczaniu_propozycja_wykorzystania_filmu.pdf526,46 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons