http://hdl.handle.net/20.500.12128/17746
Tytuł: | Nauczyciel jako wychowawca i współtwórca przemian w edukacji - recenzja |
Autor: | Żywczok, Alicja |
Słowa kluczowe: | Tadeusz Wolan; auczyciel jako w ychow aw ca i w spółtw órca przemian w edukacji |
Data wydania: | 2006 |
Źródło: | Chowanna, 2006, t. 2, s. 171-173 |
Abstrakt: | W licznych publikaq’ach wysuwa się postulaty dotyczące ponownego przemyślenia reformy systemu edukacji narodowej. W kręgach naukowych i oświatowych stawiane jest pytanie: czy reforma oświaty w sytuacji bardzo ograniczonych zasobów finansowych, niekonsekwencji we wdrażaniu jej założeń i - co szczególnie ważne - niezadowalającym uwzględnianiu podstawowych wartości i doświadczeń kadry pedagogicznej nie zamienia się aby w grę pozorów? Tezę, iż najlepsze programy działania nie przyniosą pożądanych rezultatów, jeśli ich realizatorzy nie będą dostatecznie zmotywowani i zaangażowani, podkreślają treści książki Tadeusza Wolana: Nauczyciel jako wychowawca i współtwórca przemian w edukacji. Zdaniem jej autora, przyjęcie Polski do Unii Europejskiej powoduje, że nasz system edukacyjny stanął przed nową szansą, przede wszystkim na twórcze projekty edukacyjne i coraz doskonalszy system ich wdrażania[...] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17746 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Zywczok_Nauczyciel_jako_wychowawca_recenzja.pdf | 227,05 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons