Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16481
Tytuł: Leksyka religijna jako wartościujący komponent chrematonimii marketingowej
Autor: Łuc, Izabela
Słowa kluczowe: religion; meaning fields; functional chrematonyms; valuating; connotations
Data wydania: 2020
Źródło: Roczniki Humanistyczne, T. 68, z. 6 (2020), s. 123-140
Abstrakt: The object of the article are the valuating connotations evoked by marketing nomination in-cluding in their base the lexemes from the semantic field of religion (religia). The selected cate-gory of marketing chrematonyms having in their base the religious components of sacrum and profanum sphere shows that these indicators were used by the creators as persuasive valuating operators, inscribing these names into the consumptional Polish language repertoire. The selected category of onyms was described from the cultural and marketing linguistics perspective, consid-ering the marketing context of creating aritficial relations between values, culture and media. This analysis enables the author to indicate the specified structural models (including serial), to select peculiar word combinations (collocations) which serve nomination valuating and to specify the role of meaning field of their structural components.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16481
DOI: 10.18290/rh20686-7
ISSN: 2544-5200
0035-7707
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luc_Leksyka_religijna_jako_wartosciujacy_komponent.pdf683,31 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons