Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10959
Tytuł: Szkoła polskojęzyczna a wybór drogi życiowej
Autor: Grabowska, Barbara
Słowa kluczowe: Młodzież polska; Edukacja; Czechy; XX w.; Zaolzie; socjologia; tożsamość etniczna
Data wydania: 1994
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: T. Lewowicki (red.), "Kulturowe, społeczne i edukacyjne wyznaczniki dróg życiowych młodzieży z Zaolzia" (S. 70-81). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Młodzież polska na Zaolziu posługuje się na co dzień co najmniej dwoma językami (językiem polskim i językiem czeskim) oraz gwarą cieszyńską. Młodzież ta ma możliwości wyboru szkoły — również ze względu na język, w którym odbywa się nauczanie. Interesujące jest więc, czy młode pokolenie Polaków mieszkających na Zaolziu w Czecho- -Słowacji — obecnie w Czechach — przywiązuje do tego znaczenie. Czy to, że kończą oni szkoły podstawowe polskojęzyczne ma wpływ na wybór dalszej drogi życiowej, na wybór szkoły średniej, studiów?
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10959
ISBN: 8322605455
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Grabowska_Szkola_polskojezyczna_a_wybor_drogi_zyciowej.pdf797,05 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons